הלוואות לעסקים קטנים

כמעט כל עסק קטן, במיוחד עסק הנמצא בתחילת דרכו זקוק להלוואה. שוק ההלוואות מציע לעסקים קטנים סוגים שונים של הלוואות ואופציות מימון החל מהלוואות דרך הבנקים והלוואות מחברות וגורמים חוץ בנקאיים, הלוואות דרך חברות אשראי, חברות ביטוח ועד בעלי העסקים הפונים לקבל הלוואה בערבות המדינה. לכל הלוואה יתרונות וחסרונות, לכן שווה לעשות הכרה עם סוגי ההלוואות השונים. יחד עם זאת, יש אנשים שנרתעים מהאופציה לקחת הלוואה אך אינם מבינים שלקיחת הלוואה בצורה מושכלת, חכמה תוך מחשבה תחילה ומתן תשומת לב על כל הקריטריונים אותם יש לקחת בחשבון כגון סכום הלוואה, הריבית הנקובה, כמות התשלומים ועוד תסייע לעסק לעמוד על הרגליים הן בתחילת הדרך והן בתקופות קשות, תאפשר לו לפרוח ולצמוח.

מאילו סיבות עסק קטן זקוק להלוואה?

  • עסקים הנמצאים בתחילת דרכם זקוקים למימון ראשוני בכדי לעמוד על הרגליים, לרכוש את הציוד המתאים, להשכיר חלל עבודה, להעסיק עובדים, לספק להם הכשרה מקצועית ועוד כל מיני תהליכים שחייבים להתרחש בתחילת הדרך. עד שהעסק יצליח לגייס לקוחות ולהרחיב את הפעילות שלו, הוא זקוק להלוואה.
  • עסקים המחפשים להתרחב – עסק שכבר מניב את פירותיו הראשונים ורוצה להתפתח, חייב לשים דגש על אסטרטגיה עסקית ולפעול על פיה. בכדי להתרחב בין אם על ידי גיוס כמות גדולה יותר של לקוחות, יציאה עם מוצרים או שירותים חדשים ובין אם על ידי התרחבות פיזית למשל בכמות הייצור של המוצרים, עסקים שמעוניינים לצמוח ולגדול זקוקים להלוואה.
  • SOS – במצבים בהם נוצר פער בין ההכנסות להוצאות, פער שלא צפינו מראש מכל מיני סיבות, עלינו לקחת הלוואה זמנית שתסייע לנו להתמודד עם המצב.

 

בכל מקרה שלא יהיה חשוב לקחת הלוואה שמצד אחד לא תהיה גדולה מדי (יותר ממה שאנו מסוגלים להחזיר) ומצד שני לא תחנוק אותנו כלומר תאפשר לנו מרחב פעולה וגמישות עם הכסף.