קרדיט לעסקים שמרחיבים את צי הרכב שלהם

אחד התחומים היותר מוכרים בשנים האחרונות הוא שוק מימון הרכבים במגזר הפרטי, מה שרבים לא יודעים שהתחום התחיל כבר ממזמן בעולם העסקים כאשר עסקים גדולים, קטנים וחברות היו מקבלות קרדיט לרכישת צי רכבים או החלפתו של צי הרכבים הישן.

חברת אוייס הייתה בין חברות הליסינג הראשונות בארץ שאפשרו קרדיט למימון רכבים בצורה כזו ואחר כך זה כבר הפך לגפרור בשדה קוצים כמו שכולם כבר מכירים היום.

איך שיטת המימון לרכב עובדת?

ובכן כל הפואנטה בנתינת קרדיט לעסקים למימון הרכב זה שהם יוכלו להתמודד עם ההוצאה בקלות ולפרוס את התשלומים על הרכב לאורך מספר חודשים או שנים, תלוי בסכום הראשוני שהם מעמידים ובהחזר החודשי שלהם.

באמצעות קרדיט זה למימון קניית רכבים עסקים רבים יכלו להגדיל את צי הרכבים שלהם ולייצר יותר הכנסות מבלי להביא את כל הכסף בפעם אחת ובכך למעשה לחנוק את העסק מבחינה כספית תזרימית.

כאשר המסר הברור הובן בשוק הישראלי החלו יותר ויותר חברות לקחת מימונים שכאלו גם אם הם לא באמת היו צריכים זאת וזה כיוון והם ראו מטר או שני מטר קדימה, בזמן שהם היו משקיעים כסף על הגדלת הצי שלהם הם היו רואים מיד את ההחזר בהכנסות ובכך מגלגלים כסף מבלי להוציא שקל מהכיס, ממש כמו בנדל"ן, מי שלקח משכנתא על נכס ומיד השכיר את הנכס או מכר אותו הלאה למעשה עשה זאת מבלי להשכיב יותר מהסכום הראשוני וגרף אליו את כל ההכנסות, כך בדיוק גם בעולם הרכב.

היום כמו שכולם מכירים שוק הרכב כבר מגלגל מליוני שקלים בכל חודש על הלוואות ומימון רכבים גם במגזר הפרטי, שם זה עלול להפוך להיות אפילו בועה שעתידה להתפוצץ בעתיד